A tavaszi fáradtság leküzdése

Ragyogóan süt a nap, megérkeztek a gólyák, a fecskék, nyílik a tulipán és hamarosan az orgona is, azaz itt a tavasz! Éreznünk kellene, hogy az ébredező természet energiával tölt fel.  Ennek ellenére sokan ilyenkor ingerültek, fáradékonyak, bágyadtak, rossz a közérzetük és fejfájásra panaszkodnak. A tavaszi fáradtság erőt vesz rajtuk, hiába a csodálatos napsütés és az közelgő kikelet.

A tavaszi fáradtság, nem betegség, hanem egy tünetcsoport, amely hiányállapotot jelez. Száraz a bőrünk, hullik a hajunk, mert a vitamin és nyomelem készletünk teljesen kimerült. A téli táplálkozás nehéz és kalória dús, kevesebb friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, mint nyáron


A hormonháztartásunk is változik, tavasszal jobban érezzük magunkat, jobb a kedvünk, pozitívabban gondolkozunk. Ez pedig az egyre növekvő napfény jótékony hatásának köszönhető, mely fokozza a szerotonin (boldogság) hormon termelését.

Hogyan harcolhatunk a tavaszi fáradtság ellen?

  •  Mozgás! A friss levegőn túrázzunk, sétáljunk, kocogjunk, kerékpározzunk mindenki kora, kedve és vérmérséklete szerint. A mozgás energiával tölt fel, formába hoz és boldogság (endorfin) hormont termel. Erősíti az immunrendszerünket, a keringésünket, csontjainkat, izmainkat.
  • Táplálkozás! Együnk naponta többször kisebb mennyiséget, így a szervezet energia ellátása kiegyensúlyozott lesz. Fogyasszunk minél több gyümölcsöt és zöldséget. Ne felejtsük el a csírákat (hüvelyesek, gabonák) és a zöld leveleket: medvehagyma, sóska, spenót, csalán, menta, citromfű, mángold stb! Együnk minél több nyers ételt! Kerüljük a finomított élelmiszereket (fehér liszt, cukor, tej). A tejtermékek közül a kefír, a joghurt (natur), a tejsavó és az író ajánlott, mert ezek könnyen emészthetőek.
  • Folyadékfogyasztás! Igyunk a megszokottnál is több folyadékot: víz, frissen préselt zöldség- és gyümölcslé , gyógytea (csalán, csipkebogyó, gyömbér, borsmenta, gyermekláncfű, citromfű). Kezdjük a reggelt zöld turmixszal(60% gyümölcs-40% valamilyen zöld levél)!
  • Lélekápolás! Gondolkozzunk pozitívan, kerüljük a felesleges konfliktusokat. Kedvenc hobbinkra fordítsunk több időt! Fontos a pihentető alvás. Legyünk együtt még többet barátainkkal, családtagjainkkal, és a felénk áradó szeretetükből merítsünk energiát.
  • Testápolás! Reggelente vegyünk váltózuhanyt, remekül frissít, méregtelenít, élénkíti a nyirokrendszer működését és javítja a keringést. Kezdjük mindig meleg vízzel (és mindig hideggel fejezzük be), és fokozatosan csökkentsük a hőmérsékletet. A hideg vizet először mindig a jobb lábfejre folyassuk, onnan a lábszárra, majd a combra és ugyanígy a bal lábon is. Ezután a jobb kézfej, alkar, felkar, váll és a mellkas következik és végül ilyen sorrendben a bal oldal következik. Az a fontos, hogy a szívtájékot érje utoljára a hideg víz! Használjunk természetes alapú, kőolajmentes arc-és testpakolásokat (vörösagyag, zöldagyag), nagyon jó méregtelenítő kezelés a köpölyözés vákuum masszázs.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések