A csicsóka hatásai

A csicsókát a szegények krumplijának is szokták nevezni. A napraforgók rokona, de ízere és küllemre, leginkább a burgonyához hasonlít.
Nagyon igénytelen növény, a homokos talajon is vígan megél, még trágyázni és permetezni sem szükséges, mert “nő mint a csicsóka”.

Fő hatóanyaga az inulin növényi rostanyag, mely segíti a szervezet öngyógyító képességét. Csökkenti a vér inzulin koncentrációját, ezért cukorbetegnek nagyon ajánlott a fogyasztása.
Az inulin leginkább a probiotikus hatása miatt hasznos, ugyanis a bélben sértetlen marad, magához vonzza a jó baktériumokat és tápanyagul szolgál nekik.
Segít helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, ugyanis a táplálkozással a szervezetbe jutott méreganyagok, megváltoztatják a bélflórát, ami rossz emésztést, székrekedést, az immunrendszer működésképtelenségét és rákos betegségeket is okozhatnak.
Antibiotikum kúra alatt és után érdemes fogyasztani.
A gyermekkori étel allergiákat szinte kivétel nélkül a bélben található, bizonyos bacillusok túlfejlődése okozza. A bélfórát helyreállító beavatkozásként, műzlibe vagy gyümölcsléhez adagolt inulinnal, ezek az allergiák megszüntethetők.
Számos inulinban gazdag növény mellett – mint például az articsóka, az endívia vagy a cikória – a csicsókának a legmagasabb az inulintartalma.
Kutatások bizonyítják, hogy számos betegség megelőzésében is szerepe lehet a csicsókának. Ilyenek például a gyermekkori asztma, különböző szív- és érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség és candidózis.

Pozitív élettani hatásai, rendszeres fogyasztással érhetők el. A csicsóka nemcsak élelmiszerként, hanem táplálékkiegészítő formában is kapható, például sűrítmény vagy por formájában.

A csicsóka jótékony hatásai:

  • Helyreállítja a bélflórát, ezáltal segíti az immunműködést
  • Megszünteti a székrekedést
  • Méregtelenít
  • Segíti a magnézium és kalcium felszívódását
  • Segít a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében
  • Csökkenti a koleszterinszintet
  • Segít beállítani a vércukorszintet
  • Rákmegelőző élelmiszerként is számon tartják
  • Lúgosító hatása van
  • Antioxidáns hatású


Készíthetünk belőle krémlevest, főzeléket, salátát, lepényt, zöldségfasírtot, vagy akár chipset is. Nyersen lereszelve salátaként is fogyaszthatjuk, de akár a levét kinyerve meg is ihatjuk, mivel édeskés íze van.
Érdemes megbarátkozni vele és kipróbálni, csak annyi hátránya van, hogy kicsit nehézkes megtisztítani, de ehhez is hozzá lehet szokni.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések