Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Kiemelt

A csicsóka hatásai

A csicsókát a szegények krumplijának is szokták nevezni. A napraforgók rokona, de ízere és küllemre, leginkább a burgonyához hasonlít. Nagyon igénytelen növény, a homokos talajon is vígan megél, még trágyázni és permetezni sem szükséges, mert “nő mint a csicsóka”.
Fő hatóanyaga az inulin növényi rostanyag, mely segíti a szervezet öngyógyító képességét. Csökkenti a vér inzulin koncentrációját, ezért cukorbetegnek nagyon ajánlott a fogyasztása. Az inulin leginkább a probiotikus hatása miatt hasznos, ugyanis a bélben sértetlen marad, magához vonzza a jó baktériumokat és tápanyagul szolgál nekik. Segít helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, ugyanis a táplálkozással a szervezetbe jutott méreganyagok, megváltoztatják a bélflórát, ami rossz emésztést, székrekedést, az immunrendszer működésképtelenségét és rákos betegségeket is okozhatnak. Antibiotikum kúra alatt és után érdemes fogyasztani. A gyermekkori étel allergiákat szinte kivétel nélkül a bélben található, bizonyos bacillusok túlfejlődése ok…

Legújabb bejegyzések

Téli táplálkozási tippek

Máriatövis, a nagyszerű májtisztító

A csalán hatásai

Vitaminok jótékony hatásai

A tavaszi fáradtság leküzdése

Általános diéta tippek

A dohányzásra rászokás megelőzése, a leszokás fontossága

Lecitin hatásai

Ginseng

Természetes agyserkentők – hogyan turbózd az agyad